Seinäjoen keskustan liikkeet Design silmin

Kotikaupungissamme on tällä viikolla (18.-23.4.2017) käynnissä Seinäjoki Art & Design Week, eli SADW, joka on taidetta ja designia sisältävä tapahtumaviikko. SADW:n tarkoituksena on nostaa esille Etelä-Pohjalaista taide- ja muotoiluosaamista, pohtia designin merkitystä sekä järjestää asukkaille ja yrityksille erilaisia tapahtumia ja tempauksia. 

SO-bloggarit lähtivät mukaan Into Seinäjoki Oy:n kanssa "Keskustan liikkeet Design silmin" -yhteistyötempaukseen, jossa tuunattiin neljä Seinäjoen keskustan yritystä uuteen uskoon paikallisten designerien avulla. Oma bloggauskohteeni oli Hair & Beauty Spa, johon Graphic Design Koivuporras teki upean uudistuksen yrityksen näyteikkunoihin!




Hair & Beauty Spa on Seinäjoen keskustassa sijaitseva kauneus- ja hyvinvointihoitola, joka halusi muutoksessa uudistaa yritykseen graafista ilmettä, kadulle suuntautuviin suuriin ikkunoihin. Spa:n suuria ikkunoita haluttiin hyödyntää paremmin, ja Piia Koivuporras Graphic Design Koivuportaasta ehdotti Hair & Beauty Spa:n yrittäjä Pirjo Syrjälälle, että ikkunoihin sijoitettaisiin suuria kylttejä, jotka herättäisivät paremmin ohikulkevien ihmisten kiinnostusta. 




Sekä Koivuporras että Syrjälä ovat samaa mieltä siitä, että designilla on suuri merkitys yrityksen markkinoinnin kehittämisessä. Asiakkaat kiinnittävät yhä enemmän huomiota yrityksen visuaaliseen ilmeeseen niin katukuvassa kuin sosiaalisessa mediassakin. Syrjälä painottaa että yrityksen ilme sekä graafinen ilme on hyvä olla samassa linjassa, sillä se selkeyttää yrityskuvaa, ja täten molempiin on tärkeää kiinnittää huomiota. Koivuporras korostaa sitä, että designilla luodaan yrityksen imago, ja sillä voidaan vedota haluttuun kohderyhmään.

Näillä eväillä ja ajatuksilla muutos Hair & Beauty Spa:n liiketilan ikkunoihin toteutettiin tänään. 

Piia Koivuporras asentamassa uutta kylttiä.
Kuva: Studio Street
Pirjo Syrjälä ja Piia Koivuporras.
Kuva: Studio Street


Lopputulos on vaikuttava! :) Katso kuvat muutoksesta alta.


Ennen
Jälkeen

Ennen
Jälkeen

"Yrityksen antama ulkoinen kuva on merkittävä, koska sillä ulkokuvalla uusi asiakas tekee päätöksen, astuuko hän liikkeeseen sisään. Sen jälkeen homma on vasta asiakaspalvelijan omissa käsissä, kokemus ja palvelun taso tuo asiakkaan uudelleen sisään." Pirjo Syrjälä, Hair & Beauty Spa Kauneushoitolan yrittäjä toteaa.


Jälkeen
Jälkeen
 "Halusimme että kyltit ovat yrityksen näköisiä ja siksi hylkäsimme kuvapankkikuvat ja päätimme käyttää henkilöstökuvia, jotka ovat nettisivuillakin suuressa roolissa. Samalla nostimme vielä myös esiin yrityksen palveluita sanallisessa muodossa" Koivuporras kertoo. 


Jälkeen


Hair & Beauty Spa:n yrittäjä Syrjälä iloitsee kovasti lopputuloksesta! Hän kehuu kovasti Koivuportaan osaamista, rikasta ideointia sekä vaikuttavaa muutosta yrityksen ilmeeseen. 

Omasta mielestäni myös ikkunan profiili kohentui huomattavasti tästä muutoksesta, ja nyt katse todella kiinnittyy uusiin kyltteihin. Henkilökohtaisesti myös pidän siitä, että hoitolan henkilökunnan kuvia on käytetty rohkeasti. Asiakaspalvelu kun on aina henkilöltä toiselle tapahtuvaa, ja niiden palvelun tarjoajien kasvot on kiva nähdä jo etukäteen. Varmasti se laskee asiakkaan kynnystä astua ovesta sisään :)

Täältä voit käydä katsomassa myös videon tuunauksesta!

Käy tutustumassa myös muiden bloggareiden ja designerien SADW-muutoskohteisiin:

Uudistuneet ilmeet ovat perjantaina 21.4. asiakkaiden arvosteltavana. Kaikkien palautetta ja kommentteja antaneiden asiakkaiden kesken jaetaan lahjakortteja! Joten paikalliset, hophop!, käykää yrityksissä jos olette kaupungilla :)

0 kommenttia:

Lähetä kommentti