10 asiaa joista olen kiitollinen


Olen kiitollinen lapsistani, joka ikinen päivä. Tällä viikolla koin erityistä kiitollisuutta juniorin neuvolakäynnillä, kun kaikki on hyvin ja kasvua tulee hurjasti! Juniorilla on käytössä jo jopa 74cm vaatteita, vaikka ikää on vain 3,5kk. Huh! 

Olin myös kiitollinen päätöksestämme jättää aurinkoloma syksyyn, sillä haluamme varmistaa pienelle rokotuksen tuhkarokkoa vastaan ennen kuin lähdemme...uutiset tuhkarokon leviämisestä Euroopassa sai meidät tuntemaan kylmiä väreitä ja ymmärsimme, että loma menee pilalle, jos joudumme koko ajan murehtimaan. Vaikka mahdollisuus on erittäin pieni sellainen saada, miksi ottaa riskiä? Suurin osa tuhkarokkoon kuolleista lapsista on alle 1-vuotiaita rokottamattomia lapsia. Pyysimme kuitenkin neuvolasta että saisimme rokotuksen jo 6kk iässä vauvelille, niin pääsemme viimeistään marraskuun harmaassa lämpöön.


Olen kiitollinen äitiyslomasta, kirjastosta ja SJK:sta. On etuoikeutettua saada viettää aikaa vauvan kanssa kotona, niinkin pitkään kuin se Suomessa on mahdollista. Monissa, hyvin monissa maissa puhutaan äitiysloman kohdalla vain viikoista. Olisi riipaisevaa jättää pieni vauva jo muutaman viikon ikäisenä lastenhoitajan tai päiväkodin hoivaan...

Kirjasto on niin mahtava juttu! Luemme kirjoja paljon. Lainaamme säännöllisesti todella ison kasan kirjoja ja luemme niitä niin ahkeraan, että osaamme ne jo ulkoa, ennen seuraavaa isoa kirjakasaa. Jos ostaisimme nämä kaikki luetut kirjat, olisi kyse todella suuresta summasta. 

Olen kiitollinen Seinäjoen Jalkapalloseuran junioritoiminnasta. Meidän taapero aloitti tänään futistreenit ja voi että on naama ollut yhtä loistetta kun hän sai tietää pääsevänsä treeneihin, vaikka on vuotta nuorempi kuin muut! Jäbä on potkinut palloa jo 1-vuotiaasta lähtien, ja on niin innoissaan päästessään samankaltaisten innokkaiden pikkupelaajien joukkoon. 



Olen kiitollinen Marzi Nymanista. En ole hetkeen ollut niin läsnä hetkessä, kuin olin Marzin ja Seinäjoen kaupunginorkesterin yhteiskonsertista tällä viikolla torstaina. Huikea tyyppi, niin monipuolinen, ja käsittämättömän lahjakas. Musiikki oli kaunista, koskettavaa, naurattavaa, elävöittävää ja voimaannuttavaa. Ihan mieletön tapaus. Menkää ihmeessä joskus katsomaan!

Olen kiitollinen aviopuolisostani. Meidän hääpäivämme oli tällä viikolla perjantaina 8.3 (Mieheni on varmasti kiitollinen siitä, että menimme naimisiin naistenpäivänä, niin yhdet kukat korvaavat kahdet :D). Olemme olleet naimisissa jo kuusi vuotta, ja yhdessä yhdeksän vuotta. Vaikka me kaksi jääräpäätä olemme välillä kuin kaksi kinastelevaa taaperoa hiekkalaatikolla, rakastan silti palavasti miestäni. Mieheni on hauska, huomaavainen, välittävä ja niin loistava isä pojille <3.


Olen kiitollinen teistä blogini lukijoista! Pidän kovasti bloggaamisesta, ja ilman teitä lukijoita se olisi kovin tylsää ja yksinäistä. Kiva että olet tullut blogiini lukemaan postauksiani, kiitos siitä todella paljon! 

Olen kiitollinen Ingmanin suklaatuuteista, Fazerin pähkinäsuklaasta sekä Nigella Lawsonin brownies -reseptistä. Chocolate is my thing.

Mukavaa sunnuntai-illan jatkoa!

//Things I'm grateful at the moment: my kids, mother leave, library and free books, SJK, talented Marzi Nyman, my husband, all you my blog's readers and chocolate!